Sunday, October 2, 2011

SUS # 131

God søndags folkens!
Det er tid for å presentere ny SUS for dere. 
"Skissedillas Utvalgte Scrappere" fant vi denne gang hos søta bror, Sverige.

Vi er utrolig stolt og glad for at denne dama sa ja til å scrappe sammen med oss ei stund framover. Vi har alltid latt oss imponere over hennes kreative mesterverk, og gleder oss til å vise dere alt det flotte hun har laget.

er vår SUS denne gang.
De fleste kjenner henne kanskje bedre som Umenorskan i diverse forum.


Vi setter ordet over til henne:

Jeg heter Christin Grønnslett og bor i nabolandet Sverige med mann og to barn,(4 og 2). Har bodd her siden 2002, har fulgt med min forskermann hit. 


Første kontakten jeg hadde med scrapbook var allerede i 2002 etter at jeg hadde bodd et halvår i USA hadde jeg lyst til å dokumentere alle reisene vi gjorde mens vi bodde der (høsten 2001), men det var ikke mye å få kjøpt. Husker jeg var sååå fornøyd når Olafsen i Tønsberg hadde fått inn litt scrappeppapir, så jeg kjøpte alt de hadde.  Men i stedet for å faktisk skape noe med det – og med alt jeg bestilte fra USA – så surfet jeg etter inspirasjon, ble for eksempel medlem på TwoPeas i 2003.Men det ble med surfingen og shoppingen   Jeg fikk meg etterhvert som scrapplagret ble større en scrappekrok og senere scrapperom, men selv om jeg lastet ned masse layouter som jeg kunne scraplifte så var det vanskelig å komme igang alene på rommet.  Alle reisealbumene som var planen når jeg startet med scrapbooking kan jeg si at jeg ennå ikke har gjort noe mer enn totalt  3 dobbellayouter.  I 2008 flyttet vi hit til Umeå og da kom jeg endelig i kontakt med et fysisk scrappemiljø og også med i nye forum med mitt nye nick – Umenorskan.  Nå forsøker jeg å scrappe litt hver dag. Ikke bare sitter jeg hjemme og scrapper, jeg drar ofte avgårde på treffer, flere ganger i måneden.  Satser på å fortsette den trenden når jeg neste sommer flytter hjem til Norge, denne gangen følger jeg med min mann som skal begynne å jobbe på UMB i Ås. Jeg tar gladelig imot alle invitasjoner til scrapping for å komme meg ut og bli kjent med nye folk.   

Jeg er en typisk utfordringsscrapper, jeg kan virkelig ikke skape noe hvis det ikke er til en utfordring eller dt-oppdrag, da sitter jeg liksom bare og ser på bildene og alle papirene jeg har her hjemme. Når det gjelder stil så får jeg periodevis nye diller når det gjelder stiler. Jeg veksler mellom for eksempel helt enkle clean and simple helt uten mønstrede ark, til lager på lager til layouter med mye mist Akkurat nå er jeg inne i en periode med gesso på alt.

Tusen takk for at dere valgte meg, jeg har alltid blitt veldig inspirert av skissene og ikke minst til å lage mine egne skisser med brushes i Photoshop.  Håper mine layouter kan inspirere dere.


Skissa er denne gang laget av Nabon og ser slik ut:





Og her er våre løsninger på skissa:

Christin:

Carrin:


Lula:


Mi@:


Nabon:


Brit:


Broggis


Christin sponser månedspremien til en heldig vinner. Premien er denne gang gitt i solidaritet med brystkreftrammede, og er derfor ROSA inspirert.



Ukens RAK:

19 comments:

Ann Kristin said...

Hei! Jeg får ikke opp bildet av skissen...og mange av Dtbidragene....

Anonymous said...

Har fiksa litt her nå. Håper dere ser alt nå ;)

Hege said...

Ikke bilder hos meg...

ellemelle said...

Ikke her heller....! ;)
Men gleder meg til å se! ;)

Brit Sviggum said...

Merkelige greier dette her. Har holdt på frem og tilbake her nå, og tror at det skal være i orden . Litt vanskelig å vite, for både jeg og Carrin har kunnet se alle bildene hele tiden ;) Men si ifra hvis det fremdeles er feil! :)

Ann Kristin said...

Nå er det i orden her ihvertfall!
Lekre bidrag fra DT :) og stilig skisse som alltid!!

Brit Sviggum said...

Så flott, Ann Kristin :) Nå ble jeg lettet :)

ellemelle said...

Men her er det stor overvekt av tomme rammer og røde kryss fortsatt....

Hilde Aaslund aka Scoobie said...

Jeg ser fortsatt bare Christin og Broggis sine kreasjoner:-(

men jeg koser meg med dem, altså, jeg!

Marja Seidemo said...

Säkert Bloggers fel, massa strul med dom nu;) Blir kul att se och tolka skissen..när jag kan se den;)

Brit Sviggum said...

Forstår ingenting av dette....Hmmmmm! Har testet fra flere pcer her nå, og kan se alle bilder. Men så dumt at ikke alle kan se :( Her bruker vi Google Chrome. Kan det ha noe med det å gjøre,tro??? Vet ikke helt hva vi skal gjøre ......
Men, klarer dere ikke å se skissa i høyre sidebar heller????

Brit Sviggum said...

Leste akkurat på nettet nå at det hadde vært litt problemer med Explorer(at det kom opp rød kryss istedet for bilder). Dere som ikke ser bildene, bruker dere Explorer ?

Brit Sviggum said...

Enda mer mas fra meg :) Nå er jeg innlogget med Windows Explorer, og da ser jeg kun to bilder. Så det må være noe med explorer og blogger..... Jeg vet ikke helt hvordan vi kan få fikset dette...:(

Christin aka Umenorskan said...

Bare to bilder i Firefox, men skissen synes oppe til höyre. Men tips om at det funker veldig bra å se på de fine layoutene på Iphonen.

Asil said...

Host host - jeg har visst linka feil, jeg.. hehe.. Er det en sjel som klarer å rette opp bidraget mitt til følgende adresse: http://asilsverden.blogspot.com/2011/10/tante-og-meg.html

Tusen takk! :D

Hilsen fra Asil
ps - i går så jeg alle flotte DT-bidragene, men idag er det bare navn jeg ser.. :)

Carrin said...

Ser dere bildene nå?
Vi jobber med saken for harde livet her.

Renates hjørne said...

Bruker Firefox og ser nå alt utenom skissa, men den ser jeg i sidebaren:)

Carrin said...

Men NÅ ser du skissa?
*krysser fingrene*

jacob said...

bildene er veldig hyggelig) er du veldig søt jente, jeg ser) Don `t du ønsker å kommunisere med meg?