Saturday, May 22, 2010

Tid for skisse #61 og ny gjestedesigner!

Ja, så var det tid for ny skisse igjen her hos oss.
Jeg har storkost meg i det fine været som vi har hatt de siste dagene.
Håper dere har hatt det like fint i resten av landet,
og at dere har fått tatt mange flotte scrappebilder.

Denne gangen er vi så heldige og ha fått kjempeflinke
(bedre kjent som "aksh" for mange), som gjestedesigner :))))



Anne Kristine har laget denne supre skissen som dere kan kose dere med:

Og her er hennes lekre løsning av skissen:

Anne Kristine om seg selv:

Anne Kristine Skovborg Holt er mitt navn, mine foreldre er fra København men jeg er født og oppvokst i Halden. 1960 modell, gift med mannen i mitt liv og vi har 5 barn og 2 herlige barnebarn. For tiden er jeg trygdet, og min hverdag inneholder mye hvile.
Jeg har alltid likt å "leke" med papir som å lage kort og album til barna. Våren 2004 prøvde jeg for første gang å stemple på kort. Og etter en ferietur til Egypt høsten 2004 (med mitt første scrappeblad i bagasjen) begynte mitt scrappe eventyr. Veldig enkel start, men det tok ikke lang tid før man besøkte scrappebutikker og shoppingen var igang....og siden har det bare tatt av :o)) For meg er scrapping rekreasjon og en flott mulighet til å ta vare på minnene vi skaper i hverdagen. Siden jeg allerede hadde laget album til våre egne barn, er det derfor for det meste bilder av barnebarna jeg scrapper. Men elsker også å finne gamle bilder av mine forfedre, og på denne måten fortelle familiens historie til mine etterkommere.
Jeg liker også godt å lage kort, og å dekorere hjemmet med ting & tang jeg kan lage av papir og stæsj.

Design team som jeg er med i er Hjertelaget hos
Papir i Hjertet, Inkido og utfordrings bloggen Sketcy colors.

For tiden har jeg dilla på:
Jeg elsker å distresse det jeg lager, rufse kantene, male med cracklepaint og embosse med UTEE. Vintage er en stil jeg liker godt, men alt går i bølgedaler, og når våren kommer er det herlig å bruke sterke farger. Jeg liker å variere litt på stilen i det jeg lager, kommer ann på stemningen og humøret jeg er i....og hvilket tema jeg skal scrappe.
Glimmer mist/akrylmaling - liker godt effekten man får av å stemple med bobleplast, spraye farge over en stensil eller bare få litt farge på hvit kartong.
Produktene til Tim Holtz- kommer ikke utenom disse produktene. Alt fra cracklepaint, distress ink, stæsj og elsker de nye sizzix diesene som har kommet nå.
Symaskinen- det er min følgesvenn, sydde veldig mye da barna var små og det ble veldig naturlig for meg å ta den med inn i min scrappeverden.
Stempler - siden jeg også lager mye kort er stempling en stor del av mitt "scrappehjerte".

Hvem som inspirerer meg går også i bølgedaler, i tillegg til alle dere i skissedilla som er til stor inspirasjon besøker jeg ofte disse bloggene...

Vibeke - elsker alle lagene og detaljene hun har på sine LO'er.
Dina Wakley - hennes bruk av akrylmaling,symaskin og farger gir meg stor inspirasjon.
Jeg har tatt alle hennes Art Journaling kurs og elsker alt hun lager.
Karola - nydelig romantisk stil.
Rebecca Sower - herlig vintage.
Tim Holtz - siden jeg ofte bruker hans produkter er jeg mye innom hans blogg og
henter inspirasjon.


Tusen takk til Anne Kristine som takket ja til å være
gjestedesigner hos oss denne uken.


Her kan dere se dilla-jentenes løsninger på skissa:

Carrin:

HegeAL:

Lula:

Brit:

Broggis:


Mi@

Nabon:


Håper mange blir med på ukens skisse.

Sjekk denne herlige premien som Anne Kristine har vært så snill å sponse oss med:



2 comments:

Aquarell said...

Mitt bidrag til skisse 61, LIIIIITT forsinka, håper det går greit....
http://aquarell-solfrid.blogspot.com/2010/05/skissedilla-scrapping-music-pa-norsk-og.html

Merete/Scrappeguri said...
This comment has been removed by the author.